Mirror Climbers & Traffic Circuit

Som utlovat kommer här två nya objekt. Spegeln ska få en ram senare. Jag hittade spegeln med tillhörande ram i en container där jag hjälpte till med en flytt. Ramen är använd till "Inte 5 ramlösa", som jag lade upp igår. Nu kom även spegelglaset till användning.

Först ut är Mirror Climbers.




Sedan kommer Traffic Circuit. Här måste jag berätta bakgrunden till denna. Vi har något på jobbet som heter Communicator och en dag i förra veckan fick jag ett meddelande från Johannes att jag  hade hittegods att hämta hos honom. Jag gick ner och fram plockar han ett stort runt inslaget paket. ??? Han berättade att skylten hade blåst ner, han tog hand om den och ringde gatukontoret som inte ville ha tillbaka den. Snäll som han är och känner till min dragning till udda och konstiga saker, så tänkte han på mig.
För någon månad sedan passerade jag vår leksaksaffär här i Höganäs på väg hem från jobbet. Ute på gatan utanför affären stod två backar, en med små bilar, båtar och flygplan och en med LEGO-figurer (ni kan se några av dem på Väggdatorn).
Nåväl, det var ju rätt uppenbart att skylten skulle ha med trafik att göra. Sagt och gjort, nu är den klar.





Bilarna kör runt runt, båtarna fick sitt klarblå vatten och flyget har landningsbana i mitten.

Kommentarer
Postat av: Rossi

Den här var ju jättefin och så typiskt dig! :D

2009-07-21 @ 08:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0