Nya objekt

Två nya objekt har blivit klara.

Den ena kallar jag "En bricka i spelet" och här kommer historien bakom tillkomsten.
Ida har en kompis som heter Hilda. Hennes mamma är konstnär och hennes pappa har en inramningsverkstad. Anders har hjälpt mig med mina bilder på de snuskiga träden (kommer snart att läggas upp här).
En dag var jag ner hos dem för att prata lite och då kommer Magdalena med en sådan där bricka man knyter fast i ballonger för att de inte ska gå till väders. Hon säger -"Du samlar ju på lite allt möjligt", och så fick jag brickan. Den är rätt stor - som en femkrona ungefär.
Jag åker hem och får sedan plötsligt en idé; en bricka i spelet. Plötsligt gick det upp för mig att jag kunde ta ett fiaspel, sätta några partisymboler på de olika bona och i mitten satte jag brickan med Piratpartiets symbol. Jag limmade fast pjäserna och tärningen och har även satt några pratbubblor med sådant som brukar sägas när man spelar fia med knuff.



Det andra objektet är en träbit med datordelar som jag monterat. Namnet på den blev Träminator (från Terminator). Jag tänkte på ögat och har monterat en lins från en CD-spelare i det ena ögat och en glaskula i det andra ögat. Det finns en Picture Viewer Card som analyserar bilderna som kommer in, ett arbetsminne på 128MB, en processor med kylfläkt, en hårddisk och ett strömaggregat; alltsammans monterat på en bildskärmsfot. Uppe på hjässan har han förärats med en Ciscoantenn för trådlös kommunikation. Som mun har jag använt en liten högtalare från en dator. (klicka på bilderna för större bild)

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0