-oggare

Jag är en dålig joggare, groggare och bloggare. Glömmer alldeles bort att blogga.
Det är däremot kul att kolla in andras.
Nu ska jag skärpa mig och eftersom jag bloggade senast till jul har det ju hänt en del.
Vi har faktiskt redan sommar här i Höganäs (+18,9 idag).
Närheten till Kullaberg gör att jag är där ofta - ett underbart ställe på jorden.


Denna underbara soffa hittade jag nära Solvik utanför Mölle.


Det gäller att testa båten för läckor innan man sjösätter den ...


På väg från Josefinelust till Kullamannens grav dök detta vackra djur upp.


Visst är det vackert när marken är täckt av sippor. Det finns vit-, gul-, blå- och kalsippor.


Uppslagen bok. Nu dröjer det inte mer än någon vecka tills alla böcker är uppslagna.


Den 22 april på Kullaberg, björkarna har börjat slå ut. Jag tänker på Rossi, min dotter i Umeå.
De har fortfarnade snö där, men det är 119 mil dit och det förklarar väl skillnaden.


25/4 2009. En fika i vår trädgård (grannen Inga). Minst +25 i solen.


25/4 2009. Vårmarknad på Höganäs Övre. Inte lika många stånd som vanligt.
Kanske finanskrisen påverkar även detta.


25/4 2009. Tänkte ta en bild vid olika datum för att se hur naturen förändras.


Visst är det vackert. Jag kom inte på vad växten heter. Hjälp mig.


En vacker röd blomma i vår trädgård.


Dessa hittade jag i en kruka utanför Himmensfärdskyrkan i Höganäs.


Tyckte det var snyggt mot den blå himmelen och fick en solglimt på köpet.


Ok, nu har jag kommit igång.
Det blev mycket bilder nu och det kan väl vara kul som omväxling.
Lovar att det inte ska dröja lika länge till nästa inlägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0