Syndigt gott

Jag har upplevt något himmelskt. Nej, jag är inte nyfrälst och det handlar inte om sex denna gången heller (vet inte var du som läser detta får det ifrån).

Det handlar om bär. Jag har handlat bär. Om jag ska ranka bär så hamnar HALLON på plats 1, blåbär på andra plats, björnbär på tredje och jordgubbar på 4:e. Om nu vindruvor är bär så borde man ranka dem också (var får jag allt ifrån).
Nåväl, i förra veckan inhandlade jag en halv liter hallon + 3dl vispgrädde. Jag måste ha sett fånig ut - för jag kom på mig själv med att le överdrivet hela vägen hem. Efter att ha ätit lite kvällsmat var det så dags för den stora njutningen. Fram med en liten skål som fylldes med hälften av de bär jag köpt, lite strösocker på och så till sist en skvätt vispgrädde. Här ska det inte sparas på något.
Vilken härlig känsla att ta en sked med detta underbara bär i munnen, känna sötman och den härliga aromen.
Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..... Marabou - släng er i väggen.

image9  image10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0