En kreativ helg

Denna helg har jag färdigställt några objekt som jag har planerat och skissat på en tid.

Först ut är en hyllning till Johannas låt Piedestal.





Sedan följer ett projekt som leker med orden ramlösa och Ramlösa.

Den första heter 3 Ramlösa och som du ser är det 3 flaskor vatten som inte är Ramlösa och tavlan är utan ram = alltså är flaskorna ramlösa.




Naturligtvis kommer det då en tavla som har ram och den heter "Inte 5 Ramlösa" eftersom tavlan med dessa flaskor har ram och är alltså inte ramlösa.





Härnäst kommer en grej som återigen är en lek med tal, procent närmare bestämt. Tavlan består av 100 tomma Actimelburkar, varav 7 är vända på ett alternativt sätt som gör att just dessa sticker ut lite. De utgör 7% av totala antalet och därför har jag kallat verket "7 Procent".





Som om det inte vore nog har jag slaktat en dator av märket Dell och monterat alla delarna på en skiva. I verket har jag lagt in 10 små tekniker som jobbar med att underhålla datorn och se till att allt fungerar. Håll till godo!






Jag har en grej till på G, men den är inte helt klar - kommer i veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0