Drivvedsskonst

Då och då tar jag mig en tur till en närbelägen havsstrand där jag vandrar fram och tillbaka och letar efter drivved.
Träbitar som havet och sanden slipat lite runda.

Ibland kommer jag hem med en hel kasse, ibland är det våta träbitar.
Då stoppar jag in dem i ugnen och efter ett tag luktar det riktigt illa, men vad gör man inte för konsten ...

Nåväl, när träet är torrt och lusten finns, sätter jag mig ner och börjar måla. Jag använder vattenfärg av olika kvalitéer. Träets struktur framträder ofta fint och då målar jag med olika färg i de olika fälten.

Här är lite av det som blivit klart:

  
  
      


Kommentarer
Postat av: Freddan

Oj vilka läckra grejer, gillar särskilt nr 3 som ser ut som måne över havet.

2008-04-07 @ 05:14:44
URL: http://lunneberg.blogg.se
Postat av: Rossi

De är verkligen fina! Den sista är en av mina favoriter. :) Du borde göra en utställning tycker jag!! Så kan du ha lite sand och snäckor som dekoration och lite vågskvalpsmusik i bakgrunden. Succé direkt ju!
Kram!

2008-04-07 @ 12:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0